Bygget på Helsingør Skibsværft i 1955, og indsat på ruten mellem Helsingør og Helsingborg hvor den sejlede frem til juni 1987.
Skibet er 80 meter langt, og udstyret med både vogndæk til 55 biler og 76 meter togspor.
Motorerne var fremstillet af Burmeister & Wain.
Det kunne meget vel være Helsingør, med sin karakteristiske redningsbåd, der er vist på denne platte med Kronborg.DSB billet med Personil fra Helsingør til Hälsingborg F og tilbage med statsbane- eller LB-færgerneDSB billet med Personil fra Helsingør til Hälsingborg F og tilbage med statsbane- eller LB-færgerne – M/F Helsingør
M/F Helsingør sejler mellem Malta og Gozo som MV Xlendi i 1994
I 1999 sænker man færgen som fremtidig dykker attraktion M/F Helsingør blev bygget i 1955. I dag er den blevet lavet om til dykker attraktion ved Malta.
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig
Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål.Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.